Welcome!


Followers

MIA


Wednesday, March 31, 2010

Kembara Inspirasi 2010..

Barisan Fasilitator Yang Terlibat...

Kembara Inspirasi 2010..
26-28 Mac 2010..
Anjuran Bersama: Gerakan Belia 4B Shah Alam & SMK TTDI Jaya
Dengan Kerjasama: Majlis Perwakilan Pelajar UPSI.

Assalamualaikum w.b.t....
Bersua lagi kat laman blog yang tak berapa ok ni..huwawawa..
Bukan ape nak story sikit ape yang berlaku hujung minggu lalu..
Mane la tau kot ade yang tercari-cari aku kat kolej, tp xde kan..
Aku keluar la, ke Shah Alam...

Storynya begini......



Kami pelajar2 UPSI dijemput oleh Gerakan Belia 4B Shah Alam untuk menjadi fasilitator bagi program anjuran mereka..
so alang2 tak de keje nak buat hujung minggu tu aku pun menjoinkan diri la..
tu pun sebab ade wan dan afzan, kalo x malas gak..huhu..
kami join pun last2 minit dah atas jemputan pengarah program..malam pegi meeting, besok terus bertolak..tragis betol...

Jumaat, 26 Mac 2010..
Selepas bersiap ala2 kadar aku ngan wan tunggu le bas depan KUO tu..
teruja sangat kot nak pergi..hahahaha...
kami bertolak tepat 3.50 petang waktu henset aku la...
bas penuh la, tapi aku duk sorang2 je kat belakang..
perjalanan biasa jew coz dah selalu sangat lalu highway tu...
aku ketiduran sehinggalah sampai ke sekolah tu..

SMK TTDI Jaya, Shah Alam...


Sampai jugak akhirnya ke sekolah tu..
Tak besar sangat sekolah tu, sekolah lama aku berkali ganda besar kot..
Dah sampai kami fasi2 dibawa ke dewan sekolah..
memang tak disangka peserta program tu menunggu kami...
Adoi!..dah la muka baru bangun tidur, nak kena berkenalan pula...
redah je la hafidz oiiii...
Selesai sesi berkenalan, kami ke kantin menikmati minum petang..
Malam tu kami menginap di kelas 5 Bintang la untuk 2 malam..
Nak cakap lebih2 tak perlu kot..
huhu...

Sabtu, 27 Mac 2010..
Program pagi tu bermula dengan senamrobik..
Tapi semua dah sarapan la sebelum tu..
Teruja senamrobik aku duduk atas pentas..first time kot..
Dah selesai senamrobik ade LDK pula kat dewan utama..
Dimulakan dengan ice breaking la..
Ade 3 LDK semuanya pada hari tu..
Memang enjoy la, peserta pun bagi kerjasama yang baik.
Siap boleh bergelak ketawa lagi..
Bakat dan keberanian peserta juga terserlah dalam slot yang kami jalankan..
Aktiviti hari tu berakhir jam 5.30 petang dan bersambung esoknya....

Ahad, 28 Mac 2010..
Hari ahad dimulakan dengan senaman ringan, xde senamrobik cam semalam..
Hari ni kami mengadakan Explorace la pulak...nak kenakan peserta tu habis2..haha..
Aku, Kak Nora, ngan Faris jaga kat gelanggang bola keranjang...
Jadi mata keranjang kami pada hari tu..
Kami buat permainan Langkah Bijak..
So peserta kena fikir di luar kotak untuk sesesaikan permainan tu..
Aku dengan Kak Nora jadi jahat sikit hari tu..
Semua peserta yang datang kami calit dengan tepung yang dah sebati diadun..
hahaha..comot semuanya...
tapi tu la yang akan mereka ingat nanti...
kenangan dicalit tepung...bukan senang nak dapat...
best la semua sporting la...
TTDI Jaya memang best!..ikhlas ni...
Dah selesai main masing2 ke dewan untuk majlis penutupan..

Majlis Penutupan...
Dihandle oleh Kak Putri & Shahril..
Kami fasi2 lain buat persembahan khas untuk tatapan terakhir semua peserta..
kami menyanyi sama2..best kot...
Selesai semuanya kami mula la dengan salam perpisahan...
berpelukan semua dan bersalaman..
ade juga yang menangis..terharu sangat kot..
Tapi program tu memberi makna pada peserta semua..
hurm..selesai sudah..
masing2 bertukar email, fb, no fon..
nak berhubung lagi kot lepas ni...
silaturahim diteruskan..
selesai semuanya kami pun bertolak pulang ke UPSI tercinta jam 3 ptg kot..lupa dah..
Ape2 pun program ni memang best, kalau ade peluang mesti nak join lagi..
ok la dah kebuntuan ayat dan idea ni...
lain kali la cerita lagi...
mungkin malam ni ade benda best nak buat..huhu...
nanti aku story k..memang best ah!..
ok la tu aje untuk kali ni..jumpa lagi..
wasalam...

hafidzhamzah

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails