Welcome!


Followers

MIA


Wednesday, March 3, 2010

Derma Darah @ UPSI...



Derma Darah @ UPSI...

Assalamualaikum dan salam sejahtera....
Dah lama rasanya tak menulis kat blog ni, bukan ape sibuk sebenarnya. tapi di kesempatan yang ade ni teringin benar nak cerita sikit ape yang terjadi dalam hidup aku yang x seberapa best ni..hehe..
Tadi lepas je siap interview En Ahmad untuk kami punya assignment English Communication, amir, wan dan aku la pergi menderma darah kat Perpustakaan Tuanku Bainun, UPSI. Nervous la jugak walaupun ni bukan kali pertama tapi dah lama sangat tak menyumbang darahku yang tak seberapa ni. Lepas je daftar, kami terus buat pemeriksaan kesihatan untuk pastikan kami benar- benar layak untuk menderma pada hari ni. Syukur bila semuanya layak dan dibenarkan menderma.
Kali ni aku jadi penderma kedua, nervous gak takut jarum sebenarnya..hehe..tapi semuanya berjalan lancar. Darah aku jenis A, jadi kalau sape2 yang rasa memerlukan darah aku boleh la mintak nanti. Aku bagi free je, x payah bayar pun..hahaha..best la juga menderma tadi, dapat sijil, nurse yang amik darah kami tadi pun baik2 semuanya..harap ade kesemopatan untuk menderma lagi pada masa akan datang..hehe..
Apa salahnya berikan sumbangan kepada mereka yang memerlukan kan, mane la tau darah yang kita sumbangkan tu dapat memberi sinar dan harapan dalam kehidupan porang lain kan..
k la dah merapu sangat ni, ape2 pun thank la sudi bace tulisan aku ni eh..ok la wasalam..

Hafidz Hamzah '10


No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails