Welcome!


Followers

MIA


Friday, February 11, 2011

M.I.M.P.I.

M.I.M.P.I...

Ni la tajuk entri terbaru aku..
Tetiba lak cakap pasal mimpi..
Pe Kene la anak Kak Mah ni..huhu..

Ade la motif dia, takkan saje2 lak..


Aku baru lepas cuci baju ni sebenarnya..Bau lagi sabun ni..hehe..
sebelum tu aku solat asar..
Dan sebelum solat asar tu aku tido..
Dari tido tu la datang mimpi ni..faham ke?..
Harap2 faham la yer..

Tadi aku mimpi atuk aku..
Mungkin sebab lama tak berjumpa, sampai terbawak2 dalam mimpi..
Dalam mimpi tu kami bertemu kat sebuah majlis..
Tak tahu la majlis ape..tapi
Yang pasti bukan AJL atau ABP ye..

Dan dalam mimpi tu atuk aku cakap dia nak pulang dulu..
Mungkin dah lama kot dia kat majlis tu..
Aku pun tak tau..reka je..
Mimpi aku kan, suka ati la..huhuhu..


Tapi part yang x boleh tahan bila aku salam dia..
Mata atuk aku berkaca2..menahan daripada nangis..
Lepas tu dia hulurkan aku not 50..aku ambil..
Not 50 tu lain dari biasa, berkilauan macam emas..????
Dan aku salam dia lagi lepas tu..
Atuk tak nak lepaskan tangan aku kali ni..
Dia pegang erat2..sambil merenung mata aku..
Aku cuba mengerti maksud di sebalik renungan itu..
Masih terbayang2..

Sampai situ je, dan aku terjaga...
Terus aku turun dari katil, ambil wuduk dan solat asar..
Dan berdoa agar semuanya baik2 belaka..
Aku cuba memahami mimpi tu..
Kata orang mimpi mainan tidur..
Tapi kadang2 mimpi ada bawa mksud tersendiri kan..
Dan aku faham.. :-)

HafidzHamzah

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails