Welcome!


Followers

MIA


Friday, December 23, 2011

Cara Jawab Telefon!.. TERBAIK!!!.. :-P

Sebenarnya cara menjawab tepon yang kita amalkan adalah salah..
Dan kebanyakkannya sama..
Terfikirkah anda untuk menjawab dengan jawapan yang BETUL?..
Jadi di sini kita akan cuba untuk menukar cara menjawabnya..
(Tak ler BORING kalau jadi OPERATOR tepon).. Hehehe.. :-)

1. Soalan: Haloo, may I speak to Bedah please?..
Jawapan: Maaf, sini bukan Balai Polis!..

2. Soalan: Haloo, siapa di sana?..
Jawapan: Ntah.. Saya kat sini, mana la saya tau sape kat sana..

3. Soalan: Haloo, boleh saya bercakap dengan bapak awak?..
Jawapan: Nak cakap, cakap je la.. Buat ape tanya saya!..

4. Soalan: Haloo, boleh sambungkan ke nombor 323?..
Jawapan: Maaf Cik, nombor tak boleh disambung.. Hanya boleh dicampur..

5. Soalan: Haloo, mak ade rumah?..
Jawapan: Mak tak ade rumah.. Bapak ade pasal rumah ni bapak yang beli..


6. Soalan: Haloo Timah, buat ape tu?..
Jawapan: Kan saya tengah bercakap dengan awak kat tepon ni..

7. Soalan: Haloo, boleh saya bercakap dengan Siti?..
Jawapan: Maaf, nombor yang anda dail tidak mahu memberikan perkhidmatannya.. Terima Kasih..

8. Soalan: Haloo, tolong penggilkan Samad.. Saya nak bercakap dengannya..
Jawapan: Sila panggil sendiri.. Saya sibuk!.. Maaf..

9. Soalan: Haloo..
Jawapan: Haloo.. Pusat Sakit Mental.. Anda ingin mendaftar?..

10. Soalan: Haloo, saya nak tumpang tanya..
Jawapan: Maaf.. Ini bukan kaunter pertanyaan..

11. Soalan: Haloo, betul ke ni nombor 3234412?..
Jawapan: Sila dail sekali lagi.. Kalau saya masih menjawab betul la tu..

12. Soalan: Assalamualaikum..
Jawapan: Waalaikumussalam..( Tupp!.. Terus letak tepon..Salam wajib jawab)..


P/S: Tu antara cara jawab tepon yang COOL.. Nanti cuba yek!.. Confirm korang kena C*R*T!!..

HafidzHamzah..

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails