Welcome!


Followers

MIA


Saturday, July 30, 2011

SAKIT...Ada Hikmahnya.. :-)

Assalamualaikum..
Salam Sejahtera semua..

Kali ni nak story pasal aku la..
Memang la pasal aku, blog ni aku punya..Huhu..
Kali ni aku sakit..
Sakit ape?..Adelah..Hmmm..


Semua orang mesti pernh sakit kan..
Kata orang2 lama, sakit ni penghapus dosa..Betul?..
Biasanya sakit yang kita dapat mampu kita tanggung..
Allah menguji hamba yang Dia sayang..
UjianNya pun semampu orang tu untuk tanggung..
Allah tak akan menganaiya hambaNya..
Bahkan hambaNya sendiri yang menganaiya diri sendiri..
Tak pandai jaga diri..
Buat perkara yang boleh menyusahkan diri sendiri..


Tapi sakit ni ada hikmahnya..
Kita dapat berehat..
Lebih sayangkan diri sendiri..
Lagi best bila ada orang yang ambil berat pasal kita..
Tanya khabar, bagi semngat..
Kadang2 rasa terharu bila diberi perhatin sebegitu..

Penyakit aku ni tak la serius sangat..
Tapi kalau tak jaga, boleh jadi serius..
Jadi doktor dah bagi nasihat semalam..
Katanya, perlu jaga pemakanan..


Elakkan makanan berdarah..ayam, daging
Banyakkan sayur-sayuran, dan buah-buahan..
Air putih juga jangan lupa..
Kalau ada duit lebih beli vitamin..

InsyaAllah beberapa hari lagi kita akan menyambut Ramadhan..
Masa ni paling sesuai nak jaga kesihatan..
Maksudnya jaga pemakanan..


Jaga perut..Kata doktor, perut ni punca pelbagai penyakit..
Yelah, macam2 sumbat dalam perut..
Ape2 pun diharap Ramadahan ni membawa seribu rahmat kepada kita semua..
Jangan bersedih..Hidup mesti selalu Positif..

Semua penyakit ada ubatnya..
Kecuali MATI..

Wasalam..

HafidzHamzah..

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails